Van der Meer Grondverzet Scharnegoutum vernieuwd met Doosan DX255LC-7 Hybrid

Gepubliceerd op: 25 juli 2022

De nieuwe Doosan DX255LC-7 volledig omgebouwd naar een DX285LC-7 Hybrid

Van der Meer BV is een aannemingsbedrijf op het gebied van Grondwerk, Cultuurtechnische werken en Natuurbouw en heeft ruime ervaring in deze branche. Het bedrijf heeft in inmiddels twee vestigingen. In Friesland is het bedrijf werkzaam vanuit Scharnegoutum en in maart 2021 is in het Noord Hollandse plaatsje Winkel een vestiging in gebruik genomen. Vakbekwaam personeel en moderne machines staan al meer dan 50 garant voor tevreden opdrachtgevers. 

Op www.vander-meer.nl kunt u de gerealiseerde projecten bekijken. 

Van der Meer Grondverzet zijn gecertificeerd voor de CO2 prestatieladder niveau 5. Door te blijven investeren in machines weet men ieder jaar meer CO2 te reduceren. Met de aanschaf van de nieuwe Doosan DX255LC-7 welke volledig is omgebouwd naar een Doosan DX285LC-7 behoudt men automatisch dit niveau en vervangt de Doosan DX255LC-5 

De Doosan DX255LC-7 is met de volgende specificaties uitgerust: 

  • Doosan DL06P 6-cilinder commonrail dieselmotor Stage V
  • Eigen gewicht 26000 kg
  • Monogiek 590 cm
  • Steel 300 cm
  • Hamer/rotatiefunctie
  • Proportionele bediening
  • Nieuwe cabine met instelbare & luchtgeveerde stoel met verwarming
  • Climate control
  • Camer 8”inc scherm
  • Doosan Connect

Uitvoering:

  • Kraanboekkeuring
  • Powertilt PTA-NG240 met hydraulische snelwissel CW40 incl. hijshaak
  • Brede graafbak ss042-210 cm – 1450ltr CW40
  • Hamer/rotatiefunctie incl. koppelingen
  • Rupsplaten 90 cm i.p.v. 60 cm
  • Extra LED-werklampen op cabine
  • Topcon 3D X53i GPS voorbereiding
  • Extra werklamp op binnenkant steel
  • Treeplanken over de gehele linker en rechter zijde
  • Cabine ramen getint
  • Smeerpunten centraliseren op lepelsteel
  • Gereedschapskist op onderwagen
  • Overzetten Hybride set van DX255LC-5 naar DX255LC-7 
  • Extra constructie werk aan giek en chassis, hydraulisch aansluiten, schakeling in cabine
  • Verbouw van monogiek naar ± 750 cm, verbouw van steel ± 500cm
  • Ballast verzwaren met ± 3000 kg, bestaande ballast naar achteren en de gehele machine is in 2K-lak gespoten